Kao dobar izgovor za retko pisanje/blogovanje navodi se loša kamera ili nedostatak dobre opreme. Već dve godine blogujem bez kamere! Dobro ste čuli, bez kamere, Imala sam okej fotoaparat koji sam dobila za rodjendan baš zato što sam odlučila da se ozbiljnije bavim blogovanjem. I kao što to obično biva, on je pao i otišlo je sočivo na njemu koje ne može da se popravi. U servisu su mi rekli kupite novi fotoaparat! Garancija mi je istekla, jer sam nošenje u servis ostavila za poslednji trenutak.

Zajedno sa tim me je uhvatila panika kako nisam dovoljno dobra, kako mi blog ne valja. Bila je 2014. i to je bila velika kriza mog blogoidentiteta. Svaki put kad bih sela da napišem post, navirale su misli poput toga da mene niko ne čita, kako pišem loše, gramatički neispravno. Nekako je i ta godina prošla i završila sam samo sa 23 posta za celu godinu. 

Rešila sam da prestanem da sažaljevam sebe i uzmem stvari u svoje ruke. Odlučila sam da ću postovati redovnije i da ću se snaći za fotoaparat.

Sasvim slučajno sam došla na ideju da napišem post i podelim sa vama nekoliko saveta ukoliko nemate kameru, a želite da postujete.

1. Za početak vam je potrebna volja za sve i vera, vera je pola uspeha!
Nemojte da vam bude glupo da isprobavate nove stvari. Ne možete očekivati drugačiji ishod ako radite isto ili još gore ako ne radite ništa!

2. Ohrabrite se na saradnju sa drugim blogerima! 
Imam osećaj da je kod nas stavljen akcenat na samostalno postizanje uspeha. Da se ništa ne radi sa drugima, kako se ne bi gubilo vreme, kako je to konkurencija i da treba gledati samo sebe. Ja kažem befriend competition! Pronadjite nekog ko ima slične težnje kao vi, slično piše i slika. Možete pitati da pozajmite fotoaparat ili da se nadjete na kafi da islikate šta vam treba. Ako ste modni bloger možete da pitate da vas on/ona slika pa i vi njega da slikate. Pored toga što ćete naći prijatelja imaćete i koristi. Šerovaće te jedno drugo. Saradnja nikome nije naškodila!

3. Angažujte fotografa!
To ne znači da ćete nužno morati i da platite. Ako nemate sredstava možete da pronadjete nekog ko je raspoložen da vas fotografiše za uzajamnu reklamu. Nemojte da vas bude sramota. Dosta ljudi čeka na vas. Ko zna možda im budete baš vi inspirativni za fotografisanje.

4. Slikajte telefonom.
Dosta ljudi govori kako im je neophodan fotoaparat za dobre fotografije. To je samo izgovor. Potrebno vam je dobro svetlo, na internetu ima jako dobrih saveta kako da napravite dobre fotografije. Kada slikate telefonom, najbolje su flatlay fotografije. Sada često slikam telefonom kozmetičke postove kada mi trebaju dve ili tri slike. Možete i da kupite tapete da napravite kutak za slikanje. Ne treba vam čak ni light box nego samo dobro dnevno svetlo.

Fotografija: Jelena (Moj Neseser)