Ovo je jedno od uvek aktuelnih pitanja. Kako saradjivati sa brendovima?

Pre nego što se upustimo u priču, veoma je bitno da odlučite kako želite da posmatrate blog. Da li samo kao hobi ili posao?

Ono o čemu ću vam ja pisati se odnosi na to ako na blog gledate kao posao.

#1 Ako dobijete proizvode, to ne znači da ste u obavezi da pišete o njima!
Zabluda broj jedan kada su u pitanju blogovi. Sećam se da su se na samom početku u svi osećali obaveznim da pišu o proizvodima koji su dobili. Pričam o periodu od pre jedno četiri, pet godina, vremenu kad su blogovi tek nikli. Tada su i sami blogovi bili u povoju i blog kao posao još nije bio ni u najavi. Primećujem to i danas. Bitno je da zapamtite da niste ni u kakvoj obavezi da pišete o tim proizvodima. Ako zahtevaju recenziju, a ne žele da plate, onda se lepo zahvalite na izdvojenom vremenu i recite da niste zainteresovani. Tu naravno ne spada slučaj kada je u pitanju brend koji volite i čije proizvode rado koristite.

#2 Neka se prema vama ophode onako kako vi želite.
Ovo je ključno. U zavisnosti od toga kako se vi postavite prema njima, tako će i oni prema vama. Zapamtite da vi diktirate pravila. Sve je u vašem stavu! Niko i ništa ne može da vas kupi. Što nas vodi do sledeće stavke.

#3 Nemojte da pristajete na svaku saradnju. Naučite da kažete NE!
Neki brend vam je ponudio novac da pišete o kremi ili da nešto predstavite na blogu. Posle početnog uzbudjenja, sedite i dobro razmislite da li želite to da imate na blogu. Da li to predstavlja vas, da li bi to vašu publiku zanimalo, da li možete da stojite iza toga? Ako je odgovor ne, odbijte. Odbijanje je ključni deo ovog posla. Odbijaćete vi njih, a i oni vas, dešava se.. Budite dosledni sebi i ne dozvolite da vas novac zaslepi. Setite se zbog čega ste počeli, zbog vaših čitalaca, to uvek treba da vam bude na umu.

#4 Uvek povećajte svoju cenu od one koja vam prva padne napamet.
Svi mi koji se bavimo nečim imamo taj tik da stalno mislimo da nismo dovoljno dobri. Da smo mogli bolje da se uslikamo, bolje da napišemo post, da je tema mogla biti bolja.. Uvek je nešto moglo biti bolje. Isto  se dešava kad odredjujete cenu, da ne bude previše visoka, niska. Kad dodjete do realne cene, povećajte je malo i doci cete do prave!

Fotografija: Jelena (Moj Neseser)