Iako sam se upustila u modnu avanturu ne znači da ću zaboraviti da pišem o onome što je bila prvobitna tema bloga. Godinama unazad savetujem druge kako da neguju masnu i problematičnu kožu. Primetila sam da većina pravi iste greške i da ima pogrešne stavove o nekim pitanjima. Zato sam došla na ideju da napravim kutak u kom ću pisati o svim tim učestalim zabludama (kao što je npr. ta da je Sunce blagotvorno za bubuljice ili da masnu kožu ne treba hidrirati) u nadi da ću pomoći mnogima.
Taj kutak je dobio ime Puškice za masnokošce (za naziv odgovorna Pudrijera (: ). Svake nedelje ćemo obradjivati jednu temu, a kao prvu sam izabrala Ulja u nezi masne kože.

Na pomen ulja, masnokošci se zgrožavaju i odmahuju glavom. Poenta je u tome što svi možemo da ih koristimo, ali prvenstveno ona koja odgovaraju našem stanju kože. Primetila sam da kada se pomenu ulja u nezi kože, većini pada napamet maslinovo ulje. To nije jedino ulje za negu koje postoji, stoga vas molim da istražite malo pre nego što se uhvatite za njega.
Osobe sa masnom kožom najčešće koriste agresivne proizvode koji isušuju kožu i onda se ona još više masti, a ako na to dodate bubuljice, dobićete haos.
Filozofija kod masne kože i ulja je sledeća: koža šalje signal lojnim žlezdama da je isušena i one još više luče sebum. Ukoliko nanesete kap, dva odgovarajućeg ulja ona će poslati signal da manje luči masnoću i vremenom će se stabilizovati.
Oni je čine mekom, glatkom i daju joj zdrav izgled. U dosta slučajeva je bolje naneti koju kap ulja, nego laganu kremu (koja je najčešće na bazi silikona) koja će prividno hidrirati i zagladiti lice. Ulje deluje na duge staze, ono obnavlja kožu.

Ulja imaju blagotvorna dejstva na kožu, ali samo ako su hladno presovana i nerafinisana.

Za masnu kožu se preporučuju sledeća ulja:

Ulje od lešnika je jedno od najpoznatijih ulja za masnu kožu. Sadrži 98 % oleinske kiseline. Nisam imala priliku da ga probam, jer nisam uspevala da ga nadjem po zdravim hranama. Posebno se preporučuje za masnu i problematičnu jer je brzoupijajuće, nije komedogeno i reguliše lučenje masnoće. Omekšava kožu i sužava pore. Podstiče cirkulaciju.

Ulje od jojobe koje se zbog svoje konzistencije pre naziva voskom. On je najsličniji sebumu naše kože i zato se preporučuje masnoj i problematičnoj koži. Reguliše lučenje sebuma, omekšava kožu i smiruje upalne procese. Ne koristi se samostalno već u količini od 10-20 %.

Arganovo ulje - U poslednjih par godina Arganovo ulje je postalo planetarno poznato kad je u pitanju nega kose. Ovo ulje se može koristiti i u nezi kože. Lagano je i brzo se upija, Bogato je oleinskom i linolnom kiselinom.Sadrži antioksidanse.

I za kraj ću vam napisati koju reč o uljima koje koristim.

Alverde Wildrose Oil - O njemu sam pisala ovde. I dalje jedno od mojih omiljenih ulja  koje uvek imam pri ruci. U pitanju je ulje od divlje ruže, koje je u osnovi jojobino ulje. Brzo se upija i čini kožu mekom i glatkom. Ne koristim ga svaki dan, već kad osetim da je koži potrebno dodatne nege ili kada se previše masti da bih uspostavila balans. Preporučujem ga svima.

Dr Pasha Arganovo ulje - Skoro sam potrošila celu bočicu ali još uvek nemam kompletno mišljenje o njemu. Lice mi je nakon njega glatko i mekano, ali ne mogu da ga koristim ujutru jer mi ostaje sloj na koži kojem treba malo više vremena da se upije.

Alchemy Truth serum za mešovitu kožu - Ko me prati duže vreme, zna da sam pre par godina imala okršaj sa njihovim uljima koji mi je napravio haos na licu. Ohrabrila sam se da ga ponovo isprobam pošto sam videla da je u pitanju druga mešavina ulja. U sebi sadrži ulje Jojobe, Makadamije, Geranijuma i Kamelije. Koristila sam ga tek par puta i za sada mogu reći da se brže upija od prošle verzije. Ne ostavlja sloj na koži i za sada mi nije napravio nikakav problem.


Šta mislite o novoj rubrici? Da li koristite ulja u nezi kože?


Slike: Jelena sa bloga Moj neseser